כיצד להימנע מניצול לרעה של אישורים רפואיים ע"י עובדים?

בקרב לקוחותינו מצויה חברה פרטית גדולה המעסיקה מאות עובדים. לאחרונה, אחד מעובדיה הוותיקים ביקש מהנהלת החברה שיפטרו אותו עקב מצבו הבריאותי. 

החברה הופתע מבקשתו של העובד, כיוון שלא היה ידוע לו על בעיות רפואיות אצל אותו העובד, עד לאותו הרגע ולא היה להן סימן וזכר בכל שנות עבודתו. הוא סירב ובצדק לפיטורין, מאחר והמשמעות מבחינת החברה הייתה תשלום של סכומים גבוהים מאוד כהשלמה לפיצויי הפיטורין, היות והעובד החל לעבוד שנים רבות לפני תחילתה של פנסיית החובה. אולם, בשל מערכת היחסים ארוכת השנים עם העובד, היה מוכן המנכ"ל ללכת לקראתו ולהוציא אותו לחל"ת זמני.

העובד מצידו סרב לוותר ופנה לרופא המשפחה בתלונות שונות ואף הגיש מכתב מרופא תעסוקתי פרטי, לפיו הוא מנוע לכאורה מלעבוד בכל עבודה שהיא. אי לכך, ביקש להתפטר בדין מפוטר עקב מצבו הבריאותי.

קיבלנו לידינו את התיק לאחר שהמנכ"ל היה נכון לשלם את מלוא הפיצויים שהעובד דרש, מתוך מחשבה שמכתב מרופא תעסוקתי הנו "סוף פסוק".

אלא שלאחר שליפת תיקו הרפואי המלא של העובד מקופת החולים ובחינתו המדוקדקת ע"י רופא תעסוקתי אובייקטיבי, התברר כי לעובד אין כל מניעה רפואית להמשיך לעבוד בכלל, ובעיסוקו הנוכחי, בפרט. לאור זאת, טענתו של העובד נדחתה והמעסיקה חסכה לעצמה תשלום של עשרות אלפי ₪.

מכאן ניתן ללמוד, כי לא כל מכתב שמגיש העובד מגוף "מוסמך", אפילו כשמדובר ברופאים, הנו בגדר עובדה מוגמרת. לעיתים קרובות, עם הייעוץ המשפטי המתאים, ניתן לחסוך למעסיק כספים רבים ועוגמת נפש.

 

*התיק במקרה זה נוהל ע"י עוה"ד עופרה קוניין ועוה"ד רון בלורן גלבוע.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין צוואות

עורך דין לענייני צוואה עורך דין לענייני צוואה, וגם עורכת דין שזהו תחום המומחיות שלה, הם הכתובת לקבלת עזרה במגוון רחב של מצבים הקשורים למימוש רצונו של אדם בנוגע לחלוקת

קרא עוד >>
עורך דין דיני עבודה
עורך דין דיני עבודה

עורך דין דיני עבודה מומלץ עבודה, גם במאה ה-21, היא תחום שמשפיע במידה משמעותית על החיים של רובנו. בהתאם יש מגוון רחב של מצבים שבהם נדרשים שירותיו של עורך דין

קרא עוד >>
עורך דין משפחה בתל אביב
עורך דין לענייני משפחה במרכז

משפחה היא שלל אינטראקציות בין אישיות, מכל הסוגים. במקרים מסוימים נדרשים הליכים משפטיים כאלה ואחרים כדי להסדיר את היחסים, וכשזה המצב הכתובת אליה יש לפנות היא עורך דין לענייני משפחה

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: